rss      tw      fb
Keres

2002. január 10. - Közvetítések Orbán Viktor évértékelőjéről és más hírek

8 éve, ezen a napon...


… a két közszolgálati magyar televízió és a Magyar Rádió bejelenti, hogy élő egyenes adásban közvetíti február első csütörtökén a Pesti Vigadóból Orbán Viktor miniszterelnök hagyományos országértékelő beszédét


Forrás: orbanviktor.hu

1.
Csorba Mária, a Magyar Televízió Rt. sajtószóvivője és Hollós János, a Magyar Rádió Rt. alelnöke elmondták, hogy a korábbiakhoz hasonlóan kameráikkal és mikrofonjaikkal ott lesznek a helyszínen és egyenesben tudósítják az eseményt. Az MTV szóvivője szerint felvételről még aznap megismétlik a miniszterelnöki beszédet az m2 csatornán is. Pölöskei István, a Duna Televízió Rt. sajtóirodájának vezetője közölte: az idén is közvetítik az eseményt, lehetőséget teremtve arra, hogy a határon túli magyar nézők is élő egyenes adásban nézhessék a magyar miniszterelnök országértékelő beszédét. Ugyanakkor Kotroczó Róbert, az RTL Klub kereskedelmi televízió hírigazgatója és Kardos Anikó, az tv2 szóvivője jelezték, hogy a stábjaik jelen lesznek a Pesti Vigadóban, tudósítanak az eseményről, de nem élő egyenes adásban.

2.
A Szakszervezetek Együttműködési Fóruma levelet írt Orbán Viktornak, mert a minimálbér-emelése miatt nagyfokú bérfeszültség keletkezett a pályakezdő, alacsony szakképzettségű és a hosszabb szolgálati idővel rendelkező közalkalmazottak között.


www.szef.hu

A SZEF szerint „a közalkalmazotti bérrendszer 144 kategóriája közül az emelés következtében csaknem 70 esetben azonossá vált a bértétel. A feszültség enyhítése érdekében a SZEF több javaslatot is tett. Így például kérte, hogy a feltételezettnél magasabb infláció miatti keresetkiegészítéseket ne egyszeri juttatásként, hanem a bérbe építve kapják meg a közalkalmazottak.”

„A levél szerint a helyzetet még problematikusabbá teszi, hogy a közalkalmazotti bértábla-tételek 2002-re érvényes 7,75 százalékos emelése a versenyszféra kormány által is elfogadott béremelési ajánlásának alsó határát sem éri el. A különböző többletszorzókkal is elmaradnak a közalkalmazottak a versenyszféra bérszínvonal-növelési lehetőségeitől."

A szakszervezeti szövetség azt is nehezményezi, hogy nem kapott választ a KOMT [Közalkalmazottak Országos Munkaügyi Tanácsa] összehívását kezdeményező javaslatára. A SZEF szerint ez ellentétes a KOMT alapszabályával és a SZEF, valamint a kormány 2001. márciusi megállapodásával.

Mint a SZEF 1999-2003. közti tevékenységéről készített beszámolójában olvasható, Orbán Viktor nem válaszolt a szakszervezeti szövetség levelére, és az Orbán-kormány a konszenzuson alapuló követeléseket sem teljesítette. Az érdemi változások csak Medgyessy Péter hivatalba lépésének 10. napján kezdődtek meg, amikor megállapodás született a közalkalmazottak szeptember 1-jétől esedékes, átlagosan 50 százalékos alapbéremeléséről és a minimálbér adómentessé tételéről. A "rendszerváltás óta legkiemelkedőbb közalkalmazotti béremelés" végül 2002. december 31-éig rendben megtörtént.

3.
Deutsch Tamás ifjúsági és sportminiszter két esztendőre szóló megállapodást írt alá az ifjúsági ügyekben való magyar-brit együttműködésről Londonban David Greennel, a British Council főigazgatójával.

"... a megállapodás kiterjeszti az ISM és a British Council 1999-ben kezdődött hivatalos együttműködését. A nyelvoktatás, a kábítószer-megelőzés területén dolgozó szakemberek képzése és a regionális ifjúsági intézményhálózat fejlesztése terén folyó együttműködés kibővül a 15-24 éves, veszélyeztetett fiatalok életmódbeli tanácsadását illető, úgynevezett Mentor brit program szakmai ismertetésével, a magyar ’Vackor’ játszótér, játszóház és játszóbusz építési programban való együttmunkálkodással, és az Európai Unió tavaly elfogadott ifjúságpolitikai fehér könyvének bemutatásával.”


Forrás: kataca.hu

Deutsch Tamás emellett tájékoztatta Richard Cabornt, a sportügyekért felelős államminisztert a magyar kormány sportkoncepciójáról. Elmondta többek között, hogy a kormány minél több fontos sport világeseményt szeretne megrendezni, így a 2005-ös atlétikai világbajnokságot, a 2008-as labdarúgó Európa-bajnokságot, továbbá szeretné elnyerni a 2012-es olimpia rendezési jogát is.

4.
A Pesti Központi Kerületi Bíróság első fokon, nem jogerősen helyreigazításra kötelezte a Magyar Demokrata és a Magyar Nemzet című lapokat a Medgyessy Péter szocialista miniszterelnök-jelölt, illetve cége, a Medgyessy Tanácsadó Kft. által indított sajtó-helyreigazítási perben.

„Az ítélet szerint a Magyar Demokrata újságírója által elmondottak az informátor megnevezése nélkül nem voltak elegendőek a tanúvallomás valóságtartalmának megerősítésére.

A bíróság a hetilapot, illetve a napilapot arra kötelezte, hogy az ítélet jogerőre emelkedését követő 8 napon belül tegye közzé: valótlanul híresztelték, hogy a Medgyessy Tanácsadó Kft., illetve a miniszterelnök-jelölt a Gresham-palota ügyével kapcsolatban az V. kerületi szocialista önkormányzati képviselők bármelyikének pénzt adott volna. A bíróság szerint a valóságban pénzt nem ajánlottak fel, nem adtak át, és egyéb juttatásban sem részesítették a képviselőket.”

„A tárgyaláson Rozgics Mária, a Magyar Demokrata újságírója az V. kerületi önkormányzat szocialista frakciójának egyik tagját jelölte meg informátoraként, de a férfi nevét nem árulta el. Mint kiderült, nem is találkozott vele, azonban amit a telefonban hallott tőle, egyértelművé tette számára, hogy a férfi az, akinek mondja magát. Elmondta, hogy a lapban is megjelentetett, a tanácsadó cég és a szállodát építtető vállalkozás közötti szerződéshez egy névtelen levél útján jutott hozzá. Majd később felhívta őt egy férfi, aki az V. kerületi önkormányzat MSZP frakciójának tagjaként mutatkozott be, és közölte, hogy a történtekkel kapcsolatban további információkat ad majd neki. A telefonáló mindezt azzal indokolta, hogy „ez a személy“ átverte őket, ezért „kikészíti“ őt, tudja meg mindenki, milyen emberrel van dolga. Rozgics Mária azért nem kívánta megnevezni informátorát, mert – mint mondta – mindkettőjüket életveszélyesen megfenyegették.”

A felperes ügyvédje megnevezte az MSZP-frakció mindhárom férfi tagját, de az újságíró nem válaszolt arra a kérdésre, hogy köztük van-e az informátora.”

„A bíró egyébként hangsúlyozta, hogy a bíróság még érintőlegesen sem foglalkozhat semmilyen politikai kérdéssel, így ennek az eljárásnak nem volt feladata azt vizsgálni, hogy a cikk megjelenésének vagy a per megindításának van-e bármiféle politikai indíttatása. A pernek az sem volt célja, hogy bárkinek a büntetőjogi felelősségét megállapítsa, tehát a bíróság döntése semmiféle állásfoglalást nem jelent az ügyben indított büntetőeljárással kapcsolatban.”

„A bíróság egyébként január 15-én reggel 8 órára halasztotta azt a helyreigazítási pert, amelyet az V. kerületi szocialista frakció hat képviselője indított a Magyar Demokrata és a Magyar Nemzet ellen.”

(Összeállította: Kelemen László)


Ajánlja az írást másoknak is!

лучшие фирмы ноутбуковброкерские компании россииканалы в зубе